Sep 22, 2010

Merenung ke SCREEN, LIFE& MISTAKES

Bukan SCREEN band Malaysia yg 90-an rambut stail balah tangah aa...
tapi screen laptop. 
Boring ba d bilik. Betul2 terasing dari orang. Kuar pun mo p B.O(sbb x syiuk yg d bilik punya, mangkuk punya stail)& mau simpan pandan di almari luar(halau tikus kunun)
Thanks ar Keng sbb suggest benda ni. 
LIFE 
Aku bukan expressive as in suka meluah pa ja masalah. Aku penyimpan. Aku sebenarnya x banyak cakap sebab aku tau x banyak yg betul2 akan faham apa aku mau.  




Masa aku kecil2, 
Aku slalu tgk KEDEWASAAN sbg sesuatu yg best. Jd, aku mo cpat2 besar la kunun. Skg, aku betul2 rasa "Eee.. bidanya." Banyak pula mo fikir kan... Yg baru ko sedar, this world ain't about you and you alone... There are millions of eyes watching you. It feels like every moves are recorded as though you are an actor. Cannot make mistake. NO! or else it's either u'll be outcast or left crawl into the darkest pit of the universe and die. Itu yg dalam hati la. 


But if someone says, "REALITY CHECK! DING-DONG!~DING-DONG!"
Ya... secara realitasnya, aku ini dikit lagi 20 tahun. (Indon words that I randomly thinked of... so~so Indon moviemonger)


20 bukan setakat nombor.
Terlampau banyak la perkara yang seseorang yg berumur 20 tahun harus fikir. I'm a Christ believer. So, religious matter is definitely another issue. U see... there's a  crucial thing called The Commandment.
Dan bila ko(actually addressing to Christians) langgar tu, you should think, re-think, think again... ponder deeply apa yg kita belajar time Sunday School or Sabbath School tu. Over pla kan klu aku yg ajar. Bgs klu bgs betul... huhuhu~ Well, I'm still learning from my mistakes.




Everybody makes MISTAKES. That's why they put erasers on pencils.
Ada ba aku terrr...baca curhat(curahan hati) orang kan. Tapi, yang btul2 menggambarkan bahawa aku seorang yang teruk. Tapi, aku telah menerima tentang tu lama suda. Suda jg heart-to-heart, face-to-face...
Atleasr ada lega sikit...hmm... 


Aku bukan mcm orang lain... yg bertuah utk dapat@ ingat kata2 bermakna dari siapa2 seja... 
Tapi ada la 1, paling aku ingat ada satu kawan Mum aku pernah cakap masa aku budak2 lagi,
If u make mistake, u have to accept your defeat. begitu la lebih kurang yang dia ckp.

Thus, to everyone that I've ever HURT deeply, directly or indirectly in any ways, 













No comments:

Post a Comment

 

Made by Lena